AFT-JOOGA

ARJEN TYÖKALUKSI

 

Liikkuvuus ja Ryhti


Stressinhallinta ja Keskittymiskyky


Palautumista ja tasapainoa nykyihmisen elämään.

Kehoa ja mieltä palauttavaa, rentoutta ja

keskittymiskykyä parantavaa harjoitusta.

AFT -valmennuksissa on mukana jo yli 20,000 henkilöä.

Haluaisitko panostaa liikkuvuuteen ja ryhtiin, ilman suorituspaineita treeniohjelmista?

Haluatko saada niska-hartia alueen, selän ja lantion rennommaksi ja liikkumaan paremmin?

Tuntuuko joskus, että kun haluat saada aikaiseksi töitä tai kotihommia, keskittyminen ei pysy kasassa ja aikaansaaminen heikentyy?

Tiesitkö, että lihakset eivät palaudu, eikä rasva pala, jos stressihormonit ovat koholla?

Huomaatko, että joskus kun olet tärkeidenkin ihmisten kanssa, ajatus menee väkisin muihin asioihin?

Tuntuuko, että jos pysähdyt rentoutusharjoitukseen, mieli vain alkaa jyllätä lisää?

Haluatko selkeästi ja 100 % palauttavaa harjoitusta muun liikunnan, työn ja arjen rinnalle?

Tuntuuko, että et kehity treeneissä? Tiedät, että kehitys tapahtuu palautuessa, mutta ei tahdo olla aikaa ja mahdollisuuksia…

Tiesitkö, että suoliston toiminta, ruuansulatus heikentyy stressissä?
Samoin unet ja immuniteetti?

Onko elämässä jo tarpeeksi pakkotahtia, haluaisitko välillä ottaa hetken jossa todella pysähtyä?

Oletko huomannut, että pelkkä TV katsominen tai some ei oikeasti palauta.

Haluatko olla rennompi, liikkua kevyemmin ja hallitummin, pystyä keskittymään paremmin ja olla yleisesti paremmassa tasapainossa?

Miksi stressihormonien lasku on tärkeää?

Stressihormonien alkuperäinen tehtävä on hetkellisesti auttaa meitä taistelemaan tai pakenemaan fyysistä vaaraa. Eli selviytymään haastavasta tilanteesta. Samalla tapaa ne toimivat nykyaikana mm. treenien, mutta erityisesti haastavien psyykkisten ja sosiaalisten tilanteiden kanssa. Infotulva, monet vastuut ja valinnat kuormittavat meitä päivittäin.
 
Jos stressi on koholla pitkään, pienenä annoksena, se vaikuttaa hermostoomme, joka säätelee kaikkia kehon toimintoja aivoista lihaksiin, suolistoomme, immuniteettiimme, aineenvaihduntaan.

Stressaantuneena mieli ei ”pysy paikallaan”, vaan se jatkuvasti ”skannaa” ympäristöä vaaran varalta. Eli käytännössä emme pysty rentoutumaan, emmekä keskittymään. Pinnamme on kireällä: ”valmiina taistelemaan”

Adrenaliini kiristää lihaksia. Niin kauan kun se on koholla, emme esimerkiksi saa lisättyä liikkuvuutta vaikka venyttelisimme, emmekä pysty vaipumaan syvään uneen, vaikka viettäisimme sängyssä yli 8 tuntia.

Jos stressihormonit ovat koholla, ei kovakaan treeni tai kalorien laskeminen auta polttamaan rasvaa, kehittämään lihaskuntoa, lisäämään liikkuvuutta. Stressihormonit purkavat lihaksia ja varastoivat rasvaa.

Jooga on vanhin ja eniten käytetty ”laji” tai ”tekniikka”, jolla voidaan laskea kehon stressitasoja pysähtymällä hetkeen, palautumalla mielestä aisteihin. Lisäksi se tietenkin samalla parantaa liikkuvuutta ja ryhtiä. Eli tuo kehoa kokonaisuutena tasapainoon. AFT jooga on yhdistelmä vanhaa perinnettä, joka on todettu toimivaksi jo vuosituhansia JA uutta länsimaista oppia mm. anatomiasta ja hermoston toiminnasta.

Kuuden viikon AFT jooga, joka jää sinulle omaksi.

"Tämä ei ole uskontoa eikä perinteistä intialaista joogaa, vaan yhdistelmä, joka on todettu toimivaksi nimenomaan nykyihmiselle. Itse käytän joogaa ja hengitysharjoituksia olennaisena osana harjoitteluani. Näin kehoni pysyy kasassa ja palautuu treeneistä ja mieleni pysyy kasassa ja pystyn hoitamaan työni ja olemaan paremmin läsnä perheelle ja ystäville - Jukka Harju

Kurssin ohjaaja

”Jooga on kuulunut elämääni yli 13 vuoden ajan ja olen ohjannut joogaa 7 vuotta ulkomailla ja Suomessa. Joogaopettajan koulutuksia ja kursseja vuosien varrella käytynä lukuisia erilaisia kansainvälisten ja suomalaisten joogaopettajien johdolla. 

Työssäni hoidan muiden työtehtävien ohella asiakaspalvelua ja kohtaan päivittäin kymmeniä ihmisiä erilaisten ongelmien kanssa. Olen huomannut, että kun itse olen tasapainossa, pystyn kohtaamaan kaikki ihmiset paremmin. Olen rauhallisempi ja saan tilanteet hoidettua paremmin.

Nykyaikana meillä kaikilla on monenlaista informaatiota käsiteltävänä. ”Pahimpina” päivinä hoidan yli 200 sähköpostia.

Ruuhkavuosia elävänä uusperheenäitinä kiireet eivät kuulu vain työelämään vaan arjen sukkulointi kolmen koululaisen kanssa asettaa omat raaminsa elämään. 

Uskon, että pystyäksemme hoitamaan työmme, olemaan läsnä läheisille meidän tarvitsee hoitaa itseämme. Jooga on ollut minulle se, joka pitää minut tasapainossa ja aikaansaavana.”


- Kurssin ohjaaja, Emmiina Tikanoja

"Emmiinan harjaantuneisuus ja aito olemus ihmisten kohtaamisessa ohjaajana tuo oman syvyytensä harjoituksiin. Tunneilla voi niin haastaa itseään, leikitellä kuin antautua armollisuuteen. Omalla polullani vasta-alkajasta kokeneemmaksi koin jokaisella Emmiinan tunnilla saaneeni mitä tarvitsin juuri siinä hetkessä."

 

Julia Sieppi

Tutustu ja käytä joogaharjoitteita valmiin ohjelman mukaan, joka on suunniteltu tasapainottamaan kehoa kokonaisuutena. Juuri sitä, mitä nykyihminen tarvitsee!

Kurssissa on 6 viikkoa, jotka on jaettu kolmeen osaan.

Ensimmäinen osa luo meille pohjat ja perustan.

  • Viikolla yksi keskitytään kehon juuriin ja harjoitellaan kivijalka-asentoja.
  • Viikolla kaksi harjoitukset keskittyvät lantion seudulle ja opimme tärkeitä työkaluja fokuksen löytämiseen.

Toinen osa keskittyy vahvistamiseen.

  • Viikolla kolme opimme kiertoja ja haemme energiaa ja voimaa harjoituksesta.
  • Viikolla neljä otamme käyttöön jo kehitetyt taidot ja luottamuksen omaa kehoa kohtaan taaksetaivutellen lempeästi.

Kolmas osaa tuo kaiken yhteen ja rakentaa kykyä keskittyä ja pitää fokus.

  • Viikolla viisi opettelemme keskittymistä lisäävää hengitystekniikkaa ja liikettä.
  • Viikolla kuusi harjoittelemme päättäväisyyttä ja keskittymistä vaativia tassapainoharjoituksia.

Lisäksi

Viikolla seitsemän saat käyttöösi työkaluja, joilla opit rakentamaan juuri sinulle ja juuri siihen hetkeen sopivat harjoitukset. Opit myös tarkkailemaan itseäsi uudella tavalla.

Tätä ohjelmaa ei suoriteta. Päinvastoin. Teet kaiken ja kehityt omassa tahdissa, omaa kehoa kuunnellen.

Huomaat miten voit tasapainottaa hermostoasi ja siten valjastaa ”parasympaattisen hermoston hyödyt”.

Leposykkeesi laskee, sykevälivaihtelu nousee, pinna pitenee ja suolisto ja ruuansulatus voivat alkaa toimia paremmin.

Jokainen viikko sisältää:

  • Aloitusvideon joka orientoi ja luo teeman viikolle
  • Asanakoulu, jossa käydään läpi viikon oikeat asennot 10min
  • Aktivoivan Aurinkoharjoituksen 35-45min
  • Rentouttava Kuuharjoitus 20-30min
  • Hengitysharjoitus 5min, useita erilaisia ja eri tasoisia, jotta jokainen löytää heti omansa ja pääsee kehittymään

Lisäksi bonuksina saat mm.

  • Erillisen leikkimielisen haasteosion, josta löydät hiukan haastavammat asennot, joita voit turvallisesti opetella.
  • Yin-joogaharjoituksen 50 min
  • Taukojoogan 10 min
  • Ja paljon muuta!

Sano STOP liialle stressille!


Kivut, joille ei löydy syytä ja saattavat vaihdella, tulla ja mennä, saattavat johtua stressistä. Adrenaliini kiristää lihaksia ja vaikka yrittäisit venytellä, lihakset eivät rentoudu, jos adrenaliinin määrä kehossa ei laske. Olet ehkä huomannut, että vaikka sinulla olisi tauko, et ehkä pysty rentoutumaan koska ajatukset pyörivät kaikessa mitä pitäisi tehdä tai asioissa, jotka olisi pitänyt tehdä erilailla. Rentoutuminen ei usein ole vain sitä, että otetaan aikaa, vaan tärkeämpää on valita, miten tuo aika käytetään.

Stressi heikentää immuniteettia ja kehossamme voi jyllätä matala-asteinen tulehdus.
Stressin ja tulehduksen vaikutuksia on tutkittu jo vuosia ja yhteyksiä on löydetty paljon.
Jokaisella on omia tapoja hoitaa stressiä, tiedät myös varmasti että TV, alkoholi, sokeri tms. eivät oikeasti hoida stressiä edes lyhyellä tähtäimellä. Tämä ei tarkoita, ettemme saisi katsoa TV:tä, käyttää sopivia määriä alkoholia ja sokeria, mutta meidän on hyvä tiedostaa että ne eivät ole stressinhoitokeinoja, ne ovat eri asia.

Kilpirauhanen
”Hermostuneisuus ja unihäiriöt voivat olla oireita kilpirauhasen toimintahäiriöistä. Niiden huomiotta jättäminen voi johtaa sydän- ja verisuonitauteihin, anemiaan, osteoporoosiin tai muihin sairauksiin.

Stressi ja ylijännitystila voivat vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan ja johtaa toimintahäiriön syntymiseen. Kilpirauhasen toimintahäiriöitä ovat kilpirauhasen vajaatoiminta ja liikatoiminta. Vajaatoiminnossa eli hypotyreoosissa kilpirauhanen tuottaa liian vähän hormoneja. Sitä vastoin liikatoiminnossa eli hypertyreoosissa kilpirauhanen tuottaa liian paljon hormoneja.”
- Noora Aalto artikkelissaan Synlabin sivustolla 14.12.2017

 

Lähde nauttimaan matkasta

Jos haluat taltuttaa kiirettä, sen voi tehdä nyt heti.
Joskus elämä tuntuu siltä, että juoksemme loppukiriä, ihan vaan tehdäksemme sen huomenna uusiksi. Emme koskaan pääse maaliin, emme koskaan saa pysähtyä. Jotta voimme nauttia elämästä, saada taltutettua kiireen tunne, meidän on itse pysähdyttävä. On otettava aikaa itselle ja keskityttävä itseensä. Jooga on tähän ehkä paras harjoitus. Kun treenaamme pysähtymistä, saamme paitsi hyvää olo itselle, treenaamme kykyä olla läsnä kaikessa arjen toiminnassa saamme itseasiassa paljon enemmän aikaiseksi, ilman jatkuvaa ylikuormittavaa kiireen tuntua.

Palauttavia hetkiä arkeesi, jotka pitävät sinut aisteissa, pois jatkuvasta arjen pyörityksestä.
Kun pysähdyt tekemään jooga harjoituksen, olet automaattisesti omassa kehossasi ja aisteissasi, etkä mieti niinkään mennyttä ja tulevaa. Harjoituksen jälkeen olo on rauhallisempi, kuin olisit ”pessyt mielesi”. Puhtaammalla, keskittymiskykyisemmällä mielellä arki ja työ sujuu paremmin ja pystyt nauttimaan JA aikaansaamaan enemmän.

Omassa rauhassa, omaan tahtiin.
AFT Jooga ei ole suoritus. Tavoite ei ole niinkään kehittää itseään ja päästä joihinkin asentoihin tai pysyä niissä pidempään. Tarkoitus on vain pysähtyä, keskittyä, hengittää. Rauhallisempi mieli, parempi ryhti ja liikkuvuus ovat seurauksia, eivät tavoitteita.

Opi hengittämään tietoisesti, syvempään ja liikkeen kanssa niin kuin ”keho on suunniteltu”
Kurssilla opit useita erilaisia hengitysharjoituksia. Olet varmasti joskus kokeillut hengittää syvään ja huomaat sen rauhoittavan vaikutuksen. Urheilijatkin hengittävät tietoisesti ennen suorituksia.
Hengitysharjoitukset rentouttavat ja aktivoivat (riippuen harjoituksesta) erittäin tehokkaasti. Lisäksi ehkä tärkein asia mitä kurssilla tapahtuu on se, että opit hengittämään liikkeissä, et pelkästään erillisissä harjoituksissa. Näin keskittyminen ja rauha siirtyy toimintaan ja tulee mukaan arkeen ja työhön.

Liikkuvuus ja ryhti kehittyvät kuin huomaamatta.
Kun teet harjoituksia, keskityt vain asentoihin ja kehon tuntemuksiin. Opit tuntemaan paremmin miltä kehossasi tuntuu ja opit ”säätämään” asentoja. Kuin huomaamattasi, kehosi on jokaisen harjoituksen jälkeen ”vähän suoremmassa”. Nivelet ovat paremmin hallinnassa, keho on rennompi ja samalla vahvempi. Jooga ei ole vain rentoutusharjoittelua, se on lihasten aktiivista käyttöä, mutta se ei ole hapottavaa pumppaamista, vaan nimen omaan hallintaa.

Lähde mukaan AFT joogaan!

 

Meillä käy maksuvälineenä myös Edenred, Smartum, ePassi ja Eazybreak -maksutavat (katso maksuohjeet tältä sivulta usein kysytyistä kysymyksistä). Kirjautumissivu ja Tunnukset tulevat s-postiisi heti ja ovat loppuelämän käytössä. Asiakaspalvelu: [email protected]

 

Tämä kurssi sisältää 6 viikkoa, joista kaikilla kaksi täysmittaista harjoitusta + useita erilaisia lyhyempiä harjoitusta. Kurssi jää omistukseesi ja voit käyttää sitä lopun elämääsi niin usein kun haluat. Viikolle 7 olemme koonneet harjoituksia ”valmiiksi pankiksi” jotta kurssin käyttö kuuden viikon jälkeen on todella helppoa. Voit käyttää sitä aplikaatiota puhelimella tai padilla, tai selaimella koneeltasi.

Lähde mukaan
  • Miten pystyt rentoutumaan vaikka jo pelkkä ajatus paikallaanolosta ahdistaisi?
  • Tarvitset paljon aikaa palautuaksesi? Ei - Tarvitset laadukasta aikaa, ota se itsellesi!
  • Joka viikko Tasapainoisesti Aktivoiva joogaharjoitus, eli ”Aurinkoharjoitus”.
  • Joka viikko Rauhoittava joogaharjoitus, eli ”Kuuharjoitus”.
  • Erillinen pitkä ja rentouttava ja liikeratoja lisäävä YIN-joogaharjoitus.
  • 2 erilaista hengitysharjoitusta, joilla tasapainotat ylikierroksilla olevan mielen ja kehon keskittyneeseen tilaan.

 

  • 2 erilaista hengitysharjoitusta, joilla aktivoit mieltä tasapainoiseen vireyteen kun tarvitset lisää energiaa nopeasti.
  • 2 erilaista hengitysharjoitusta, joilla rauhoitat itseäsi laskeutuessa uneen.
  • Joka viikko Erillinen ”asana koulu” video ja erilliset ”tee mukana harjoitukset”
  • Eliminoi ylikierrokset ja palauta keho ja mieli keskittyneeseen tasapainoiseen tilaan
  • ”Sulata” kehon jumeja keskittymisellä ja rentoutumisella
  • Ei suoritettavaa ohjelmaa ja kovia tavoitteita, vaan rentoa läsnäoloa jonka seurauksena kehostasi ja mielestäsi tulee enemmän sellaisen, kun se luonnostaan on: rento ja läsnäoleva.

 

"Emmiina's classes made me fall in love with yoga and my body again. After practicing with her for a month, I felt a huge difference in my body. Her teaching style was gentle, yet encouraging. One of my favorite yoga teachers!"

Mariz Andrea Denise Matti

"Yhteisömme viikottaiset joogatunnit Emmiinan kanssa ovat täydellinen tapa keskittyä omaan harjoitukseen hektisen lapsiperheviikon lopussa. Emmiina on koostanut tunnit huolella ja luonut jokaiselle tunnille selkeän fokuksen. Viikkotunnit on rytmitetty monipuolisesti erilaisten joogatyylien mukaan. Minulle toimivinta Emmiinan tyylissä on astangajoogasta kumpuava pohjavire kaikkien tuntien taustalla. Tunnit haastavat fyysisesti ja pääsemme kokeilemaan uusia asanoita turvallisesti. Emmiina ottaa opetuksessaan hienosti huomioon tunnilla käyvät eritasoiset joogit ja heidän tarpeensa liikkeiden eri variaatioissa. Opetuksen erinomaisuudesta kertonee se valtava harmi, jos ei syystä tai toisesta pääse osallistumaan tunnille 🙂 "

Reeta Oksa