Chat with us, powered by LiveChat

Toiminnallinen Nilkka- ja Polvitreeni


Vahvat Nilkat ja Toimivat Polvet!‚Ä®

 

Ei pikakikkoja ja oireen hoitoja, vaan alaraajojen Toiminnallinen Harjoitusohjelma, joka rakentaa kontrollin, liikkuvuuden, voiman ja kokonaisvaltaisen toimintakyvyn arkeen ja koviinkin treeneihin!

 

AFT -valmennuksissa on mukana jo yli 40 000 henkilöä!

 

Materiaali jää sinulle ikuisiksi ajoiksi!!

Meill√§ k√§y maksuv√§lineen√§ my√∂s Edenred, Smartum ja ePassi maksutavat. Linkki ja tunnukset tulevat s√§hk√∂postiisi kahden p√§iv√§n kuluessa¬†ja ovat loppuel√§m√§n k√§yt√∂ss√§. Asiakaspalvelu: [email protected]

Kyll√§, l√§hden mukaan hintaan 87 ‚ā¨

      Onko sinulla:

  • ¬†Nilkka ja / tai polvikipuja?‚Ä®
  • Nyrj√§hdyksi√§ tai ven√§hdyksi√§?‚Ä®
  • Liikuntaharrastuksia, joissa tarvitaan vahvat ja toimivat nilkat ja polvet?‚Ä®

     

     

    Haluatko:

  • Eroon nilkka ja polvikivuista ja rajoitteista?‚Ä®
  • Paremman tasapainon? V√§henn√§ kaatumisriski√§ JA ole ketter√§mpi ja tehokkaampi liikkuja¬†‚Ä®
  • Varmuutta, ett√§ polvet ja nilkat kest√§√§ arjen ja treenit lopun el√§m√§√§?‚Ä®

Valmentaja Mikko Mäkelä


Olen Mikko Mäkelä, urheilufysioterapeutti, urheiluhieroja ja FRC-liikkuvuusharjoittelun spesialisti.
Klinikallani teen töitä eri tasoisten urheilijoiden kanssa tuki- ja liikuntaelinvaivojen kuntouttamisesta kehon suorituskyvyn kehittämiseen. Olen työskennellyt eri lajien huippu-urheilijoiden kuten Aleksander Barkovin ja Patrik Laineen sekä yli tuhannen tavallisen aktiivisen ihmisen urheilufysioterapeuttina.
Vapaa-ajallani pidän mm. jääkiekon ja jalkapallon harrastamisesta ja seuraamisesta. Koen silti olevani fanaattinen urheilufani, jonka vuoksi löydän hienoja puolia lähes jokaisesta lajista.
Rakastan rock-musiikin kuuntelua, soittamista sekä esiintyjien lavapreesenssin seuraamista.

Jukka Harju

Valmentaja Jukka Harju

Kipu ja kire√§t lihakset ovat oire ja niille on olemassa syy, joka voidaan hoitaa ja laittaa keho kuntoon. Sain itse pullistuman 26-vuotiaana ja opiskelin siksi l√§pi maailman huiput, kuten Tom Myers, Gray Cook, Robert Schleip ja monia muita. Nyt yli 10 vuotta my√∂hemmin, selk√§ni on vahvempi kuin koskaan. Olen¬†t√§ydennyskouluttanut yli 1200 ammattilaista, mukana my√∂s mm. HYKS, Ruissalon- ja Kankaanp√§√§n kuntoutuskeskus ja Porin L√§√§k√§ritalo. Valmennuksissani mukana jo yli 40,000 tavallista treenaajaa ja olen konsultoinut my√∂s ammattiurheilijoita kuten Patrik Laine ja Nooralotta Neziri.‚ÄĚ - Jukka Harju

Tämä ohjelma ei ole vain oireen hoitoa, vaan poistaa ongelmien syyn aktivoimalla oikeita lihaksia, oikeaa asentoa ja oikeaa toimintakaavaa liikkeessä.


Ohjelma parantaa asennon- ja liikkeen hallintaa, sekä vahvistaa oikeita lihaksia.


Oletko kokeillut hierontaa, voiteita, teippejä ja tukia? Ne usein helpottaa hetkellisesti, mutta ei mene kauaa kun vaivat palaavat?


Oletko joutunut ottamaan särkylääkkeitä kun nilkkaa ja/tai polvea särkee?


Oletko yrittänyt venytellä, mutta se ei tunnu auttavan tai joskus tuntuu jopa pahentavan asioita?


Oletko yrittänyt vahvistaa kyykkyäsi ja jopa saanutkin voimaa, mutta kivut ja kontrolli ei ole parantunut?


Oletko joskus nyrj√§ytt√§nyt nilkan tai ven√§ytt√§nyt polven siteit√§? Usein sinne j√§√§ v√§h√§n ‚Äúl√∂ysyytt√§‚ÄĚ. T√§m√§ ei parane vaan vahvistamalla kyykky√§, se vaatii spesifi√§ kontrollitreeni√§, dynaamista liikkuvuutta ja Toiminnallista Vahvistusta.
‚Ä®
Tiesitkö, että nilkan toiminta vaikuttaa suoraan polven toimintaan?


Entä sen, miten lantion toiminta vaikuttaa polveen ja siitä alaspäin nilkkaan? Kun halutaan alaraajat kuntoon, ei voi keskittyä vain yhteen niveleen, edes silloin, kun oire / ongelma tuntuu vain yhdessä nivelessä.

Kolme syytä, miksi Nilkka ja Polvi on usein vaikea kuntouttaa ja kehittää.

1. Keskitytään vain yhteen niveleen

2. Keskitytään vain vahvistamiseen tai hierontaan

3. Hoidetaan vain oiretta: Voiteet, tuet ja teipit.‚Ä®

6 viikon Toiminnallinen Nilkka- ja Polvitreeni Sisältää

  • Kuusi viikkoa valmiiksi suunniteltu ja etenev√§ ohjelma‚Ä®
  • Jokainen treeni on ‚ÄúPaina Play ja treenaa mukana!‚ÄĚ‚Ä®
  • Jokainen viikko sis√§lt√§√§ kaksi erilaista harjoittusta joissa yhteens√§ 9 liikett√§: Vaadittava monipuolisuus todellisiin tulloksiin.

Treeni 1 on 30 min mutta se on jaettu valmiiksi kahteen 15 min osaan ja voit valita treenaatko sen kerralla, vai kahdessa osassa

Treeni 2: 5 min mittainen tukitreeni, jolla parannat tuloksia.

Jokainen viikko sisältää lisäksi bonus treenin, joilla voit halutessasi nopeuttaa kehitystä, mutta ne eivät ole pakollisia.


  • Treenaat siis 15 min 3 kertaa viikossa, Tai treenaat 30 min 2 kertaa viikossa: Riitt√§√§ kuntoutukeen ja ennaltaehk√§isyyn‚Ä®
  • Lis√§√§t 5min tukitreenin viikkoosi parantaaksesi tuloksia.‚Ä®
  • Jos haluat maksimoida tulokset esim parantaaksesi suorituskyky√§ urheilulajeissa, treenaat 30 min 3 kertaa viikossa.‚Ä®

Miten voin luvata, että jo 15 min antaa vaikutuksen?


1. Koko treeni keskittyy Nilkkaan ja Polveen. Emme yritä 15 minuutissa treenata koko kehoa.



2. Treeni sisältää 6 viikkoa, joissa kaikissa oma teema. Lisäksi, jokainen viikko sisältää 10 erilaista harjoitusta, jotka kaikki toimivat eri tavalla. Et siis hinkkaa samoja liikkeitä jatkuvasti, vaan saat selkeät suunnitellut liikepatterit ja 12 eri treeniä, jotka yhdessä 1. Avaavat ja Aktivoivat. 2. Parannat kontrollia, joka ylläpitää oikeaa asentoa ja hallitsee liikkeitä ja 3. Vahvistavat kokonaisuutta.



3. Lisäksi saat erityisiä bonusvideoita, jotka ovat spesifeihin tarpeisiin suunniteltuja lisiä. Tunnistat omat tarpeesi ja käytät bonuksia tarpeen mukaan juuri tarvittavaa treeniä ja vaihtelet niitä, jolloin ohjelma on sekä motivoivampi, että monin verroin tehokkaampi.

Mäkelän ja Harjun yhteenlaskettu kokemus liikkuvuus- ja tukiharjoitteita / Toiminnallisesta treenistä on ja treenejä ammatikseni jo yli 25 vuotta.


AFT ohjelmissa on mukana yli 42,000 asiakasta.
Säänöllisesti AFT:lta on pydetty Nilkka. ja Polvitreeniä. Olemme tehneet sitä pienissä määrin juoksukouluissa ja osana Natural Bootcampia, mutta nyt rakensimme kokonaisen ohjelman, joka keskittyy nimenomaan tälle alueelle. Se ei ole vain pari harjoitusta osana muuta ohjelmaa, vaan kokonainen suunniteltu kokonaisuus joka hoitaa Nilkan ja Polven toiminnan ja voiman aivan uudelle tasolle!
‚Ä®
Tämä ohjelma ei tietenkään ole mikään pilleri tai voide, joka kerta heitolla lupaa parantaa kaiken ilman, että mitään pitää tehdä. Mutta treenaaminen on vain 15-30 minuuttia kerralla. Se sopii tehtäväksi omana kokonaisuutena kotona, tai sen voi lisätä omien muiden harjoitusten alkuun tai loppuun
T√§m√§ ohjelma on tehokas, todellinen treeni, joka toimii kun sit√§ tekee. Ohjelma sis√§lt√§√§ 5, 15 ja 30 minuutin pituisia harjoituksia ja se ohjaa sinut askel askeleelta parempaan toimintakykyyn. Valitset itse pilkotko liikkeet 15 min pattereihin vai teetk√∂ 30 min kerrallaan. Molempiin vaihtoehtoihin l√∂ytyy valmiit ‚ÄúPaina Play Ja tee mukana!‚ÄĚ - videot!


Olemme valmiiksi koostanut sinulle useamman erilaisen kokonaisuuden, eli löydät juuri sinulle oikean harjoituksen ja käytät vain 15 minuuttia kerrallaan, tarpeesi ja ajankäyttösi mukaan 2-4 kertaa viikossa. Ohjelma auttaa sinua valitsemaan oikean määrän.

Nämä harjoitukset on helppo tehdä


Voit tehdä koko ohjelman kotona, ilman mitään välineitä. Oma keho riittää.
Lisäksi, jos haluat lisää haastetta, olemme tehneet liikkeistä versioita, joissa haastetta lisätään mm. kuminauhalla. Nämä eivät ole pakollisia, mutta voit halutessasi lisätä haastetta. Ohjelma jää sinulle lopuksi elämää, joten voit palata haastavampiin versioihin vaikka vuoden kuluttua!

√Ąl√§ odota en√§√§ hetke√§k√§√§n, vaan ota ohjelma k√§ytt√∂√∂n HETI!


Tee ensimm√§inen sarja jo T√ĄN√Ą√ĄN!
Ohjelman hinta on¬† 87‚ā¨
Ohjelma on käytössäsi lopun elämääsi!

Kyll√§, l√§hden mukaan hintaan 87‚ā¨

Jos sinulla on tai on ollut:

  • Nilkkakipuja‚Ä®
  • ¬†Polvikipuja‚Ä®
  • Tasapaino ongelmia‚Ä®
  • Huono verenkierto jaloissa‚Ä®
  • Haastetta pit√§√§ nilkan ja polven asentoa yll√§ liikkeess√§¬†‚Ä®

Sinun kannattaa ehdottomasti tehdä tämä ohjelma ja alkaa huoltaa kehoa todella, eikä vain korjailla oireita.

Haluatko paremman tasapainon ja paremman kyvyn liikkua?

‚Ä®
Tasapaino: Kontrolli ja liikkuvuutta, lihaksesi reagoivat nopeammin ja osaavat ylläpitää oikeita asentoja.
‚Ä®
Suunnanmuutokset ja terävämpi liike: Olet sitten pelaamassa, kentällä, juoksemassa maastosssa, tanssimassa tai kamppailemassa, tarvitset nilkoista ja polvilta toimintakykyä! Toiminnallista voimaa joka kattaa kontrollin, liikkuvuuden, kestävyyden ja voiman tasapainoisesti ja yhtenä ketjuna!
‚Ä®
Kestävyys: Harrastat sitten juoksua, pelejä tai teet työtä jalkojen päällä, tarvitse tasapainoista kestävyyttä lihaksiin. Tämä ohjelma antaa kattavan ja monipuolisen harjoituksen jota jalkasi tarvitsevat.


Annamme ohjelmalle rahat takaisin takuun. Jos käytät ohjelmaa 3 kertaa viikossa, etkä huomaa, että Nilkka- Polvi alueesi on ja paremmassa kunnossa, saat rahasi takaisin.
Jos sinulla on mitään ongelmia alaraajoissa, sinun on laitettava kontrolli ja liikkuvuus ensin kuntoon ja sitten alkava vahvistaa liikekaavoja toiminnallisilla harjoituksilla. Vain tällä tapaa lisäät rasituksen sietokyvyn alaraajoihin, jotta ne eivät enää kipeydy vaan tuottavat sinulle toimivan arjen ja voimaa harrastuksiin!

Pakaroiden rooli - korjaa alakerta lantiosta


Monet meistä, istuvat paljon, tämä passivoi pakaraa. Samoin treenit, joissa vaaditaan paljon pääsuorittajilta, kuten isolta pakaralihaksesta, eivät useinkaan auta kontrolliin. Pakaran passiivisuus ja kontrollin puute on yksi suurimmista polviongelmien aiheuttajista.
Toimiva lantio pitää reisiluuta oikeassa asennossa ja on osaltaan suuri vaikuttaja polven ja myös nilkan hyvinvoinnissa.


Tämä treeni tietenkin korjaa pakaran toiminnan!
Ohjelma sisältää mm. erilliset pakaran aktivaatiosarjat.

Toiminnallisessa Nilkka- ja Polvitreenissä opit:

  • Miten treenaat nyrj√§ht√§neen Nilkan kuntoon
  • Miten parannat toimintakyky√§ vaikka sinulla olisi Nivelrikkoa
  • Rakenna terveytt√§ ja toimintakyky√§ lopuksi el√§m√§√§
  • Leikkauksen j√§lkeinen kuntoutus on √§√§rimm√§isen t√§rke√§√§, tee se laadukkaalla ohjelmalla (huom, ei heti leikkauksen j√§lkeen vaan kun kuntoutukseen on annettu lupa)
  • Murtuma tai paha ruhje vaatii j√§lkik√§teen laadukkaana¬†kuntoutuksenOnko loukkaantuminen j√§tt√§nyt rajoitteita? Aloita korjaaminen laadukkaalla ohjelmalla
  • Paranna luonnollisia ep√§symmetrioita ja heikkouksia
  • Nelj√§ erilaista tapaa treenata nilkkaa ja polvea
  • Kuusi liikett√§ joka treeniss√§ takaa monipuolisuudenAktiivista liikkuvuutta, ei oireen hoitoa
  • Paranna Tukilihasten toimintaa
  • Vahvista toiminnallisesti¬†koko jalan toimintaa ja nivelten yhteisty√∂t√§
  • Miten teet Nilkan ja Polven toiminnasta parempaa nopeissa voimaa vaativissa tilanteissa
  • Tulet paremmaksi juoksijaksi
  • Kehitt√§√§ ketteryytt√§ ja suunnanmuutos nopeutta
  • Pallo ja mailapelit, mets√§ juoksu ja my√∂s juoksu tasaisella vaativat polvilta ja nilkoilta enemm√§n. Treenaa ne huippukuntoon!

√Ąl√§ odota en√§√§ hetke√§k√§√§n, vaan ota ohjelma k√§ytt√∂√∂n HETI!


Tee ensimm√§inen sarja jo T√ĄN√Ą√ĄN!
Ohjelman hinta on 87‚ā¨
Ohjelma on käytössäsi lopun elämääsi!

Kyll√§, l√§hden mukaan hintaan 87‚ā¨

Murretaan kaksi myyttiä!

 
On kaksi myyttiä, jotka elävät edelleen vahvasti, kun puhutaan kehoa korjaavasta, terapeuttisesta harjoittelusta.


MYYTTI 1: “Lihasten treenaaminen on voima, tai kestävyystreeniä, jossa lihasta väsytetään, jotta siitä tulisi vahvempi ja kestävämpi.


TOTUUS: T√§rkein osa korjaavaa terapeuttista harjoittelua on niin sanottu kontrollitreeni. Eli lihasta ei yritet√§ v√§sytt√§√§, vaan se yritet√§√§n ‚Äúkouluttaa‚ÄĚ toimimaan oikein. Ajattele polkupy√∂r√§ll√§ ajoa. Kun lapsi ensimm√§isen kerran menee py√∂r√§n selk√§√§n, h√§n ei pysy sill√§ pystyss√§, ei sitten mill√§√§n. Laitetaan siis apupy√∂r√§t‚Ķ (N√§in moni valitettavasti toimii, kun lihakset eiv√§t osaa jotain asiaa, k√§ytet√§√§n ‚Äúapupy√∂ri√§‚ÄĚ eli voiteita, pillereit√§, pelkk√§√§ hierontaa‚Ķ)
Mutta kun lapsi opettelee kahdella pyörällä tasapainoilua, se on yksi hetki, se ihmeenomainen hetki kun hän yhtäkkiä pysyykin pystyssä. Muistan aina kun oma lapseni teki sen ensimmäisen kerran, juoksin vierellä, päästin irti ja matka vaan jatkui :)
Mitä tässä tapahtui? Nousiko lapsen lihasten voimat yhtäkkiä? Entä kestävyys? Ei, ei kumpikaan. Kyse on kontrollista, hänen aivot oppivat kontrolloimaan lihaksia siten, että oikea tasapaino säilyy.
Tätä me teemme sinun niska-alaraajoille. Emme väsytä niitä, vaan ensisijaisesti rakennamme niihin oikean kontrollin.
 
MYYTTI 2: ‚ÄúKireit√§ lihaksia pit√§√§ aina venytt√§√§‚ÄĚ


TOTUUS: Usein alaraajoissa lihaskireys johtuu vastapuolen heikkoudesta. Lihasepätasapainosta. Joskus se johtuu kalvojen huonosta liu’usta. Usein molemmista. Lisätään vielä muiden lihasten heikkoudesta aiheutuva ylikuormitus muille lihaksille.
passiivinen venyttely ei käytännössä auta yhteenkään näistä ongelmista. Se saattaa hetkellisesti helpottaa oiretta MUTTA jos esim ongelman syynä on heikot säären lihakset ja  oireena kireä pohje, pohkeen venyttäminen saattaa aiheuttaa seuraavalla lenkillä vain pahempia ongelmia.
Syy korjataan vahvistamalla säären lihaksia ja treenaamalla nilkan normaalia aktiivista liikkuvuutta kaikkiin suuntiin.
Samanlaisia ‚Äúpareja‚ÄĚ on useita ja t√§m√§ ohjelma treenaa t√§t√§ todellista toimintakyky√§

Materiaali jää sinulle ikuisiksi ajoiksi!!

Meill√§ k√§y maksuv√§lineen√§ my√∂s Edenred, Smartum ja ePassi -maksutavat. Linkki ja tunnukset tulevat s√§hk√∂postiisi kahden p√§iv√§n kuluessa¬†ja ovat loppuel√§m√§n k√§yt√∂ss√§. Asiakaspalvelu: [email protected]

Kyll√§, l√§hden mukaan hintaan 87‚ā¨

"Läksin toiminnalliseen nilkka- ja polvitreeni-valmennukseen vasemman löysän nilkan ja kipeän polven takia. Jo kolmen viikon treenin jälkeen nilkka tuntuu vakaammalta ja polvi on huomattavasti parempi. Kiitos paljon hyvästä treenistä, olen hyvin tyytyväinen :) "

-Marita Iivonen

"Kiitos hyvästä valmennuksesta. Itse olen 46v nainen jolla polvi- ja selkäongelmia. Saanut ohjeen fysioterapeutilta salille jota säännöllisesti tehnyt nyt pari vuotta joka ei kumminkaan täysin ole vienyt polviongelmia pois. Nyt vasta hoksannut ton nilkan joka onkin ollut ongelma ja olisi vaatinut vahvistamista jo aikasemmin. Samoin toki lonkkien seutu. Tosi mukavaa kun on ollut tasapaino harjoituksia ja jalkapohjan merkitystä en ole hoksannut. Liikkeet ollut hyviä ja monipuolisia. Varvastreenit plussaa ja vaatii vielä opettelua. Kiitos vielä hyvistä ohjeista. Uskon, että hyvä tulee kun jaksaa vaan treenata ja saa kipuja pois. Se tosiaan oli uuttaa minulle että askelkyykyt kannattaa tehdä paljasvarpain ei ihmekään kun on tuntunut osittain hankalalta kun haastetta nilkan kanssa. Aina oppii uuttaa. Kiitos että olette tehneet tämmöisen valmennuksen. Uskon että saan tästä paljon irti."

-Minna Laitila

"Syynä AFT kurssin aloittamiseen oli monia: mulla on ollut varmaan koko elämän ajan lättäjalka, myöhemmin kuvioon tullut mukaan polven kulumaa ja kehon koko oikean puolen virheasentoa. Oikean nilkan liikkuvuus oli todella huono. Paljasjalkakenkävely viime kesänä ärsytti oikeaa jalkaa edelleen tuloksena plantaarifaskiitti.

Koska vaivani on kestänyt vuosikausia, tein Nilkka- ja polvitreenin 1 viikon treenejä peräti neljän viikon ajan. Huomasin, että vasta parin viikon kuluttua treenit alkoivat toden teolla tuntua just siellä lihaksissa, missä ohjaajat sanoivat, että treenien pitäisi tuntua. Annoin lihaksistolle ja hermostolle aikaa tottua liikkeisiin. Kroppaa piti siis jotenki herätellä.

Myös 2 viikontreenejä tein peräti kuukauden. Yhdessä viikossa esim. oikean takareiden alikehittyneisyys ja jumitus ei olisi ehkä poistunut. Tunsin, että neljännellä viikolla puolierot takareisi-tuntuman suhteen olivat poistuneet huomattavasti paremmin.

Nyt teen viikon 3 treenej√§. Olen todella tyytyv√§inen tuloksiin. Olin kyll√§ tyytyv√§inen jo heti 1 viikon ekan treenin j√§lkeen, koska huomasin, ett√§ treenit tuntuvat sellaisissa polven ja nilkan kudoksissa, joihin en aiemmin ollut saanut mill√§√§n treenill√§ mit√§√§n ‚ÄĚyhteytt√§‚ÄĚ.

Vaikka treenin nimi on Nilkka- ja polvitreeni, niin 2.viikon treenien avulla sain myös lantioon mahtavaa mobiliteettia.

Plantaarifaskiitista johtuva jalkapohjan ja kantapään alueen kipu on vähentynyt todella paljon. Kävellessä ei enää satu, kuin välillä vähäsen. Lisäksi soitan soitinta, jossa nilkan liikkuvuudelle on valtavan suuri merkitys. Niinpä treeni on sivutuotteena tuonut soittoon mahtavaa elastisuutta. Lantion sitkeä virheasento on myös korjaantunut.

Jos minulla on jatkossa joku kropan liikunnallinen ongelma, teen jatkossa juuri päin vastoin kuin miten tähän mennessä olen toiminut. Jatkossa katson ensin, mitä AFT-treeni tarjoaa, ja jos se ei sattuisi auttamaan, (mitä en kyllä pidä mahdollisena skenaariona), sitten lähden kylille kiertämään eri fyssareita. Tämä järjestys tulee kaiken lisäksi maksamaan vain murto-osan vastakkaiseen toimintamalliin verrattuna.

Kiitos viisaasta valmennuksesta!!"

-Katri Holma