SELKÄ KUNTOON!

Videosarja selkäongelmien syistä, niiden hoidosta ja fiksusta treenaamisesta!

Koska yleisin ongelma kehossa on selkä, teimme ilmaisen videosarjan siitä, miksi selkä on niin vaikea hoitaa ja miten sen saa kuntoon.

Sarja sisältää tärkeimmät treeniliikkeet. Jopa rakenneongelmat voivat ratketa oikealla treenillä.

 

3/3: Tärkeimmät tuet ja liikkuvuudet

Kokeile nämä liikkeet heti! Kolme liikkeistä lisää liikkuvuutta ja kaksi tukea. (Kuvassa on varoittava esimerkki: Näin selkää ei saisi olla, kun lonkkaa venytetään) Kun selkä halutaan pitää toimintakykyisenä, siihen ei auta pillerit eikä puukko. Ainoastaan treeni, MUTTA ei mikä tahansa treeni. Väärin tehdyt harjoitukset hajottavat selän (kuten varmaan tiedät) mutta niin hajottaa passiivisuuskin. Löydät videosarjan kaikki osat sivun yläosasta!


Niskahartiaongelmat, crossfit ja alaselkä, terveys ja kehitys

Miten Maija Sormerkiven niskahartia ongelmat hoituivat? Mitä treenit tekivät selälle ja miten tämä hoidettiin.


Oletko jo kokeillut hoitoja, mutta kivut palaavat?


Tiedätkö, onko ongelmasi tuessa, liikkuvuudessa vai lihasheikkoudessa?
Mitä harjotteita sinun pitäisi tehdä ja mitä et missään nimessä saisi tehdä?

"Treenaa selkäsi kotona kuntoon ja kivuttomaksi, vaikka sinulla olisi pullistuma, kuten itselläni
Oireen hoito ei muuta mitään, ranka vaatii tukea! Yleensä ei tarvita puukkoa, pillereitä tai staattista venyttelyä, vaan toiminnallista treeniä, joka auttaa selkää tasapainottamaan itsensä. " - Jukka Harju

Tilaa ilmainen video, jossa opit testaamaan ja valitsemaan sinulle toimivia liikkeitä👇

"16 vuotta kroonisesta selkäkivuista kärsineenä ja melkeinpä kaiken siihen kokeilleena olen yllättynyt. Vasta viikko treenejä takana ja särkylääkkeittä olen nukkunut neljä yötä Ainoo miinus puoli että "yölläkin pitää nousta vessaan" ainaki pari kertaa. Toki kipua on edelleen, mutta selvästi vähemmän ja suurin osa varmasti johtuu jumeista jotka vetää kroppaa päin helevettiä ja siksipä tähän alettiinkin. Mieli ei myöskään ole niin maassa, on nimittäin taas uskoa ja toivoa kivuttomammasta elämästä vaikka vasta hyväksyin että en saa koskaan apua mistään. Ja lääkäri vielä meinasi heittää tämän yrittäjän työkyvyttömyyseläkettä hakemaan! Jännittävää huomata tilanne 11 viikon kuluttua..."

Henni Niilekselä

"Vaihdoin työpaikkaa ja kävin lakisääteisessä työhöntulotarkastuksessa. Olin kertonut työterveyshoitajalle, että olen ostanut Jukka Harjun Natural bootcamp (perustuu samoihin periaatteisiin kuin toiminnallinen selkätreeni) 12 viikon valmennuksen, jonka hoitaja oli kirjannut sen tietoihini. Perjantaina poikkesin lääkärintarkastuksessa ja lääkäri otti heti puheeksi tämän valmennuksen. Oli ihan fiiliksissä, koska on Jukan ahkera seuraaja ja tehnyt myös näitä harjoitteita. Ja eniten mä olin fiiliksissä, kun lääkäri oli niin tämän jutun takana. Lääkäri tsekkasi mun selän, jossa on aika paha skolioosi. Tuumasi siihen vaan, että näillä harjoitteluilla saat varmasti pidettyä selän kunnossa. Yleensä lääkärit ovat olleet ensimmäisenä tarjoamassa vaikka mitä lääkkeitä, nyt vaan neuvottiin jatkamaan tällä ladulla. Respect. Ennen tätä olen käynyt lääkärissä yli seitsemän vuotta sitten ja tavoitteena on, että seuraavaan seitsemään vuoteen ei tarvitse mennä. Teet hienoa työtä Jukka!"

Miia Vilja

"Mulla 6 vkon jälkeen fyssari totesi "ei sun kannata enää tänne tulla" ja pisti ohjelman "korvan taakse" muita samanlaisia fascia kireyksiä ja selkäkipuisia varten. Myös duunilääkäri totesi että "täytyy tutustua tuotteeseen, kun tuntuu noin hyvin auttavan". Takana siis yli 3 v kipuilukierre, puhtaat reumatestit yms. Tää on rautaa!"

Katja Laapotti

"Olen aloittelemassa 3 kierrosta Natural Bootcampin (NB on yksi treeniohjelmistani - Jukka) kanssa. Olin vuosi sitten välilevytyrän leikkauksessa ja jo ennen tuota tyrää ei ollut tietoakaan saada sormia edes lähelle lattiaan ja nyt saan ne jo lattiaan ja tavoite saada koko kämmenet:) eli kiitos tästä ohjelmasta."

Asiakas

"Treenin jälkeen selkä tuntui yleensä paremmalta, jotenkin vähemmän jäykältä. Jotkut liikkeet olivat kyllä vaikeita eikä niitä heti saanut onnistumaan "kovin kauniisti". Viikon harjoitukset ovat tuntuneet hyvältä ja selkä paremmalta. Monet liikkeistä tuntuivat jälkeenpäin vatsalihaksissa, vaikka liikkeet olivat vain minuutin mittaisia. Ekalla viikolla noin neljännen liikesarjan jälkeen tuntui vatsassa ja selässä pientä varmaankin rasituskipua/-arkuutta, joka ei kuitenkaan haitannut juurikaan toimintaa. Selkäni tuntuu normaalisti jäykältä, ja nämä liikkeet auttoivat sen vetreyttämiseen."

Merja Tekoniemi

"Yleisesti tuntui kivalta liikuttaa ja tehdä jotain selälle. Tuli turvallinen tunne siitä, että näitä kyllä uskaltaa tehdä kun vain kuuntelee ohjeita. Oli hyvä kun varoitit mutta samalla kannustit tekemään rauhassa ja huolella. Liikkeiden jälkee oli fiilis että loppuipa nopeaan, tahtois tehdä lisää samanlaista. En tiedä johtuiko näistä liikkeistä mutta oli kiva huomata, ettei selkä tullut tällä kertaa kipeäksi vaikka oli yöjäykkyyttä. Yleensä pian jäykkyyden jälkee selkä tulee päivisinkin kipeäksi, nyt ei niin käynyt."

Maija Somerkivi

"Videoiden kanssa pystyi hyvin treenaamaan, sanallista ohjausta oli riittävästi, koska ei kuitenkaan treenatessa voi koko aikaa ruutua katsoa. Treenin jälkeen huomasi aina selkeästi olon jotenkin "keventyneen" ja liikkuvuuden parantuneen. Minkäänlaisia kipuja tai kolotuksia nämä harjoitteet eivät ole aiheuttaneet. Viikon jälkeen selkeästi huomasi sen, että harjoitteet alkoivat mennä selkeästi paremmin. Osasi paremmin rentouttaa ne paikat, joita ei aluksi osannut ja sai tehtyä liikkeet paremmin niin kuin ne on tarkoitettu. Jotenkin olemus ylipäätään tuntui jotenkin ryhdikkäämältä. Minkäänlaisia kipuja ei missään kohtaa ole ilmennyt. Jo kahden viikon jälkeen kaikki liikkeet sujuivat paljon paremmin ja helpommin. Kahden viikon aikana kyllä tapahtui selkeää muutosta liikkuvuuteen ja sitä kautta on edelleen ollut paljon ryhdikkäämpi fiilis."

Joonas Oikarinen
Close


Oletko jo kokeillut hoitoja, mutta kivut palaavat?


Tiedätkö, onko ongelmasi tuessa, liikkuvuudessa vai lihasheikkoudessa?
Mitä harjotteita sinun pitäisi tehdä ja mitä et missään nimessä saisi tehdä?

"Treenaa selkäsi kotona kuntoon ja kivuttomaksi, vaikka sinulla olisi pullistuma, kuten itselläni
Oireen hoito ei muuta mitään, ranka vaatii tukea! Yleensä ei tarvita puukkoa, pillereitä tai staattista venyttelyä, vaan toiminnallista treeniä, joka auttaa selkää tasapainottamaan itsensä. " - Jukka Harju

Tilaa ilmainen video, jossa opit testaamaan ja valitsemaan sinulle toimivia liikkeitä👇

Tilaa täältä!
Close

Jätä tästä yhteystietosi odotuslistalle niin kuulet ensimmäisenä, kun valmennus julkaistaan. Tietojen jättäminen ei sido sinua mihinkään.